SAT NAM

Vad jag gör

Jag håller yogaklasser och företagsyoga, ger privata yogakonsultationer och arrangerar retreater. Jag kan även anlitas för att hjälpa till att planera, projektleda eller marknadsföra yogarelaterade evenemang. Hör av dig så pratar vi närmare om hur jag kan vara till hjälp för dig.

Klasser hålls under senvåren 2020 online via Facebook. Se klasser under Aktuellt eller på facebook.com/yoganathalie.

Aktuella klasser och retreats

Kundaliniyogakurs online

Måndagar · 18:00-19:30
11 maj - 22 juni (6 tillfällen, uppehåll 8 juni)
Livesända & inspelade klasser
via Facebook
950 kr
Anmälan: info@yoganathalie.se

Prenumerera på mitt nyhetsbrev för yogatips, inspiration och information om kommande yogakurser och event.

Om kundaliniyoga

Kundaliniyoga kallas för medvetenhetens yoga och är en traditionell yogaform som tar hand om både kropp, sinne och själ. Den stärker och mjukar upp muskler och leder vilket förebygger och lindrar problem med bland annat rygg, nacke, axlar. Kundaliniyoga skapar också inre balans, avslappning, medvetenhet och ger ökad uthållighet, energi och koncentrationsförmåga.

Ett yogapass består av enkla fysiska rörelser (asanas), andningsövningar, djup avslappning, meditation och mantran.

Kundaliniyoga passar alla - oavsett ålder, vighet, fysisk form eller tidigare yogaerfarenhet. Du utgår alltid ifrån din egen dagsform och fysiska förmåga och bygger på därifrån. Det finns ingen prestation eller något att bli bra på - det handlar enbart om att ta hand om sig själv för att må bra. Du kommer som du är och är dig själv helt enkelt.

Om mig

När jag började med kundaliniyoga år 2005 så blev den veckovisa kvällsklassen snabbt mitt andningshål; en plats att återhämta mig från stress och ett hektiskt liv. Jag kände att yogan gjorde mig mer balanserad, uthållig, pigg och lugn. Nu har jag utövat kundaliniyoga på daglig basis i många år och är glad att jag har möjlighet att sprida kundaliniyogans tekniker så att fler människor får möjlighet till ett skönare liv.

Jag är internationellt certifierad kundaliniyoga- och meditationslärare vid Kundaliniyogainstitutet i Stockholm samt diplomerad instruktör i medicinsk yoga. Jag bor i Stockholm med min familj och jobbar till vardags som projektledare och kommunikatör på en myndighet.

Sveriges kundaliniyogalärares riksförbund · 2019Medicinisk yoga · Utbildning för kundaliniyogalärare

Kommentarer från elever:

“Nathalie sprider ett lugn, en värme samt en känsla av värdighet i sina klasser bara genom hur hon leder oss i yogan – vilket påminner mig om dessa egenskaper i mig själv. Jag känner mig alltid tryggt guidad, med tydliga instruktioner, inför varje övning samt praktiska exempel på hur jag kan använda yogan i vardagen. Detta invävt med tänkvärda ord gör att klasserna landar fint hos mig. Jag får alltid precis det jag behöver känns det som.”
“Nathalie har djup kontakt med yogans kärna. Hon är en kraftfull yogini, som varsamt och kärleksfullt leder dig i mötet med dig själv på yogamattan.”
“Nathalie är en väldigt inkluderande, kunnig och förtroendeingivande lärare! Jag tror vi alla känner oss sedda och att vi utvecklas inuti oss själva genom hennes sätt att lära ut.”
“Jag har fått insikter om status på kroppen som jag inte alls insett tidigare. Förstått och märkt av hur kraftfullt kundaliniyoga är. Att andas för avslappning och att träna på att våga slappna av. För mig är det revolutionerande! Nathalies sätt att lära mig det är lite långsammare, men mycket grundligare och mer genomtänkt än den tidigare kursen i kundaliniyoga som jag gått.
“Jag har fått 90 minuters total närvaro, total uthållighet och total avslappning. Varje onsdag har jag lämnat studion i fullständig harmoni och det känns som att jag skuttar hem, oavsett vilket humör jag var på eller hur kroppen kändes innan.”
“Jag uppskattar verkligen hemläxorna och mejl med instruktioner och länkar. Det hjälper att försöka upprätthålla vissa övningar och ger tillfälle att träna på det som är svårt som t.ex. att slappna av.”
“Jag hanterar stressiga situationer bättre och har lättare att tillåta mig själv att vila när jag känner behov av det.”